TKO: Pejamkan Mata Brilliant From Malique

TKO: Pejamkan Mata Brilliant From Malique

Cover Album pun menarik

Di luar Album Mata ketiga Terbuka, background biru gelap

15727126_365916570436697_7033163918711056459_n

Di dalamnya pula (kiri) tertutup dan backgroundnya biru lembut tenang.

15747538_365916557103365_1065559223534905986_n

3 Buah Lagu baru yang menarik untuk makanan halwa telinga

buat masa ni kami share lirik untuk

Muzik Buat Ku High

##

Kepala Menghenjut senyum mengurai

Kaki menghentak tangan melambai-lambai

Ubat paling mujarab jangan pertikai

Muzik buat ku high,

Aku high, muzik buat ku high 2x

Yo, Teori banyak teori, pilih mana suka

Teori beruk khayalan atau astronaut purba

Dari masa depan aku rasaksa angkasa

Tak percaya Tanya NASA, atau

Cari buktinya di perpustakaan akasya

Cari lubang cacing pintas ruang dan masa

Selamat bersama alaika berputar pusing

Dunia hilang punca jari pun saling menunding

Usah runsing, cemas karektor kucing,

Suntik ubat ini saat genting dan runcing

Malam hening takkan putus takkan kering

Chill ini Cuma muzik jangan melenting,

Turun kening,

Pakcik kenapa marah?

Tidak suka lagu saya

Boleh tukar arah

Lain cita rasa, generasi dan sejarah

Saya lahir merdeka, pakcik lahir dijajah

##

Kepala Menghenjut senyum mengurai

Kaki menghentak tangan melambai-lambai

Ubat paling mujarab jangan pertikai

Muzik buat ku high,

Aku high, muzik buat ku high 2x

Suruh baca buku, aku tela’ah majalah,

Tak terlalu ramah bila guru berceramah,

Bila “ b2 – 4ac” tu semua kisah dogeng macam stacy,

Nah, Rumus kalkulus beza dan kamirkan,

Lukis garis lengkung,

Jalan kerja pamerkan,

Sambil upah rakan,

Aku bacakan dan ibran

Tunjuk aku rumus tanpa tulus aku hairan

Gagal ujian lisan, gagal ujian sikap

Selalu tenung tingkap, cikgu syak lambat pick-up

Nyata mereka silap, aku bukan patung

Aku sedang tulis lirik ikut degup jantung

 

Sekarang aku diktator bual satu hala

Cakap orang diam dan angguk kepala

Kata-kataku boleh menghidup dan memati,

Sungguh ajaib kerna itu ku di hormati

 

##

Kepala Menghenjut senyum mengurai

Kaki menghentak tangan melambai-lambai

Ubat paling mujarab jangan pertikai

Muzik buat ku high,

Aku high, muzik buat ku high 2x

 

Bawaku ke atas 2x

Sini aku sesak wang, ruang juga nafas

Beri aku tiket, tak pesawat aku rampas

Delta mana lagi? Lekas Sembilan atau sebelas

Bekal lima buku satu buku lima

Bulan dari matahari bawah matahari

Aku leka di kudeta sambut kudeta

Sambil baca  Marco Velli dengan Marco Pelli

Muzik meditasi pasti devitasi lepas najib ali yang paling dedikasi

Dengan artikulasi seakan mengdiskriminasi

Lagu dioputar radio tanpa henti macam sutiparsi

 

Tak pandai main drum, gitar atau piano

Seksafon trompet, biola atau chelo

Buta note muzik, tapi

Muzik ku menjadi

Sungguh ajaib kerna itu aku dihormati

 Kepala Menghenjut senyum mengurai

Kaki menghentak tangan melambai-lambai

Ubat paling mujarab jangan pertikai

Muzik buat ku high,

Aku high, muzik buat ku high 2x

p/s: Antara yang menarik “perpustakaan akasya”

 Nak Beli boleh lah ke www.qarmamusiq.com/store

 

Leave a Reply

